Om Sameiet Om gården: Sameiet består av 90 seksjoner fordelt på 10 oppganger (partall fra 8 til 26). Tverrenden som ligger nærmest Carl Berner rundkjøringen er på 6 etasjer, mens den øvrige delen av bygården er 5 etasjer høy. Bygården stod ferdig i 1934, utvidelse av sameiet med loftsleilighetene sto ferdig utbygd i 2015. Oppvarming og varmtvann: Elektrisk og vedfyring. Som del av våtromsrehabiliteringen som ble fullført i 2012 ble det lagt opp felles varmtvann fra beredere i kjellere. Kostnaden til oppvarming av vannet er en del av fellesutgiftene. Pipene ble rehabilitert høsten 2016, kun godkjente ildsteder kan benyttes. Ved fjerning av ildsted skal det gjennomføres av godkjent firma. Plassering av sykler: Sykler skal kun plasseres i sykkelparkering i bakgården eller låst inn i egen bod. Eventuelle sykler som står andre steder i sameiet vil bli fjernet uten varsel av vaktmester. Vedlikehold: Sameiet har vedlikeholdsplan laget av Usbl prosjekt sist oppdatert år 2022. Budsjetter og vedlikehold blir styrt etter vedlikeholdsplanen. Oversikt over utført større vedlikehold i sameiet ligger i hovedmenyen på hjemmesiden. Plassering av Moped/MC: Parkering er avgiftsbelagt og plass må søkes til styret for tildeling av plass. Parkeringen er vinterstengt fra første snøfall til våren da plassen brukes som snødeponi. Trappevask: Vask av trappene i alle oppgangene utføres av Oslo Renhold As , og dekkes gjennom husleien. Renholderne krysser av på en liste i hver oppgang når trappevask er gjennomført. På høsten/våren eller i forbindelse med oppussing i en av leiligheten, kan trappene raskt bli skitne igjen. Sjekk derfor vaskelisten som henger på oppslagstavlene ved postkassene, før evt. klage på vask til styret eller firmaet. Søppel: Søppel legges i lukkede poser og plasseres i søppelcontainerne. Det er kun husholdningsavfall som legges i disse containerne. Papir og papp legges i egne containere. Emballasje av en annen art, ødelagt utstyr, kasserte eiendeler og lignende, må beboer selv besørge bortkjøring av. Det er ikke tillatt å hensette søppel og lignende på fellesarealer, likeledes at det ved lufting av hunder blit lagt i pose, ryddet opp og kastet i container. Ved hensetting av søppel utenfor søppelcontaintere eller i fellesarealer vil eier av leilighet bli bøtlagt sameiets søppelbot kr 1500, ref. protokoll fra årsmøte 2012-04-25. Ved eventuelle merkostnader ved opprydding blir eier av leiligheten belastet merkostnaden. Styret: Styret for perioden 2023/2024 består av 4 faste styremedlemmer i tillegg til styreformann. Styret har månedlige styremøter som det er mulig å melde saker inn til (send saker til styret@grenseveien.no) Økonomi: Spesifikasjon for sameiets langsiktige gjeld som pr. 20.03.2023 er på kr. 15,6 millioner: (Lånene er tatt opp for å finansiere våtromsrehabiliteringen som ble gjennomført i sameiet i 2012, vedlikehold av uteområdet utført 2016, rørrehabilitering utført 2018 og utbygging av balkonger 2020) 8398 72 00335 Handelsbanken 8398 72 00343 Handelsbanken 8398 72 00351 Handelsbanken Andel av saldo: Avhengig av fordelingsnøkkel (kontakt forretningsfører for mer informasjon) Første termin: 30.12.2011 Forretningsfører: Usbl Eiendomsforvaltning tlf: 22 98 38 00 e-post: usbl@usbl.no Generelle henvendelser Bruk dette skjemaet om du ønsker å sende en generell henvendelse til Sameiet. Husk navn, e-post, telefonnummer og adresse på denne enheten [anr_nocaptcha g-recaptcha-response] E-post styret@grenseveien.no Organisasjonsnummer 971 277 963 Forsikringsselskap Protector forsikring Faktura og postadresse Forretningsadresse: v/Klare Finans as Pb 384 8001 Bodø Fakturaadresse: 971277963 Postboks 2740 7439 Trondheim